søndag 12. desember 2010

Her er det strikkemani:)


Oi oi oi da er det jo snart jul folkens. Vi er gjennom halve desember alt! Ordtaket ..."som julekvelden kom på kjærringa" Det er sant. For sjohei som tiden flyr i travle tider! Det meste her i huset har jeg jo fått gjort klart til julen. Litt småinnkjøp av mat og drikke pluss noe små nissegaver gjennstår. Men stort sett i rute:) Men vips så er juleaften her og da... I hektiske måneder som feks desember liker jeg og koble av litt på kvelden som sikker mange andre. Da tuller jeg meg inn i tepper og puter med en god kopp te i sjeselongen. Men lediggang funker ikke så lenge, så jeg må ha noe i hendene og holde på med. Nå går det i strikking. Strikker så busta fyker. Pusene mine storkoser seg med garnnøste til pappaen sin skal jeg si deg. Det har vært noen kamper for å ha de i fred:)  Det er ment at jeg skal lage noen julegaver, men rett oppi det hele strikker jeg litt til meg selv også hihi. Fikk så lyst på noe nytt i stua oppe i sofaen som kan være med på å varme litt nå når det er så fryktelig kaldt ute ( -21¤c brrrr) Så jeg bestemte meg for å strikke noen puter i ymse slag. Så nå ville jeg dele noen av de med dere:) Fortell hva dere synes. Kanskje dere og så får noen ideer:)


Disse to skal gies bort i julegave:) De er i rent ullgarn så de varmer godt i ryggen!!! Nettopp lært meg og strikke i enkle mønstre. Dette er resultatet:) Litt stol siden det er "å avansere" fra glattstrikk hehe!


Jeg har ikke bare strikki puter. Jeg har da også sydd noen med ironons og greier.
 xxx puta har jeg tatt hyssing og brodert x rundt mønstret. Det ble kjempetøft synes jeg:) Puta med ironons har jeg tatt ned bilder fra nettet og tatt på med strykehjern (papir til sånn får du kjøpt på ponduro eller ark) Det var kjempemorro! Kanten rundt puta er en taustump jeg kjøpte og sydde på:) Dekorativt sant...;)


2 kommentarer:

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Herregud, har du AKKURAT lært å strikke?!? du er jo DØDSflink!!!! Nydelige puter:-)
god jul!
hilsen Jeanette:-)

Anonym sa...

Du har et fantastisk flott hjem Petter! Sukk... Så utrolig flink du er til å sette sammen. Det er hvitt men samtidig lunt. Jeg har nå gjort som deg. Hentet edelgran i skogen her jeg bor. Satte meg ved skriveren og lagde "god jul" Ble veldig lekkert. Får masse skryt, så tusen takk for ideen! Den blant mange:)

Riktig god jul Petter

Hilsen Randi