lørdag 4. september 2010

My new lamp

Gammelt blir nytt 1

Jeg simpeltent elsker å gå i bruktbutikker, på loppis og auskjoner. Det er mye ubruklig og stygt, men innimellom alt det, finner man noen skatter. Man må bare ha god tid, være konsentrert og øynene åpne. Utrolig hva man finner. Jeg er veldig glad i å pusse opp gammelt, spesielt hvis det er ødelagt og stygt. Det å gjøre noe gammelt om til nytt er kjempegøy, for du får noe som ikke ser særlig pent ut til å skinne igjen. Gjenstanden har “sjelen” sin i behold, samtidig som det blir litt ens eget i det. Jeg har en lampe jeg simpeltent elsker. Den var stygg som juling da jeg kjøpte den. Men det å finne noe som er stygt og samtidig ha en “visjon” om hvordan det kan bli med litt sparkel og lim… Veldig gøy da det blir som du har sett det for deg. Det var hva som skjedde med denne lampen jeg er så utolig glad i. Fant den i en av bruktbutikkene i byen. Betalte 60 kr for den. Brukte en stoffbitt, litt sytråd, en boks lakk, noe lim og tid… Tada:)


Førbildet under er et fryktelig dårlig bile, men slik så den ut, da jeg fikk den hjem. Gullfot med hvit lapmestake og en grusom beige lampeskjerm med vinrød blondebord. Lekkert sant… Nei tror ikke det!! Jeg lakkerte hele lampestaken og løvefoten i blank sølv (Ciro 39 kr). Skjemen ribba jeg fullstendig. Klipte til stoffet (fra restekurven min) og limte det på skjermen bit for bit. Diademet på skjermen lagde jeg ut av mange forskjellige steier og pærler fra hobbyrommet som jeg limte sammen. Kjøpte ny ledning og bryter (bilthema 29 kr) og tada :))))
FØR:                                                       
IMG_0479
ETTER:
IMAG0060 
Veldig stolt av denne:)!!!  

Monogram 2

Ingen kommentarer: