torsdag 9. desember 2010

Ny strømpe til jul

Småprosjekter til jul

Ny strømpe til jul

De gode barndomsminnene fra julen er egentlig de små tingene. De nye luktene som kom bare i julen. Da mamma hadde storvask og vasket hus fra gulv til tak, nystekte peppekaker fra komfyren eller lukten av nykappet julegran. Julesylte på brødskiva og det deilige flanelsengetøyet i senga. En helt spesiel tid julen. Det er en helt annen atmosfære i luften.

    Hver julemorgen da jeg og søstern sto opp hadde “nissen” vært hos oss. Han hadde lagt pakker under juletreet og hengt en julesokk på døra vår. Det var like spennende hvert år at han hadde vært på besøk i vårt hus. Han puttet alltid litt godt nede i sokken sammen med en liten morgengave til oss. Det var klementin, sjokolade og peppekaker: ) Nissen hadde også spist grøten vi satt ut til han.

     Det varmer godt når jeg tenker på disse barndomsminnene!!! Den enkle gleden over små ting. Det er sånn for meg i dag også, men ikke på helt samme måten! Denne jule bestemte jeg meg for å lage en ny julestrømpe, bare for å hente inn litt fra barndommen til julefeiringen. Jeg gikk til innkjøp av striestoff og klipte og sydde med stor iver. Her er den. Kanskje jeg fikk deg til å tenke tilbake på dine barndosmsminner… De kommer ihvertfall til meg i julen! God Jul! IMAG0457 IMAG0456 gfd

IMAG0542 IMAG0543 IMAG0560 

                                Monogram 2

1 kommentar:

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Så fin julesokk og julepynt du har laget! Flink du:-)
Ha en fin adventstid!
Hilsen Jeanette:-)